Hur jag går till väga.



1. Jag börjar med att blanda ihop ungefär 20ml ricinolja och en msk hårinpackning i en skål.

2. Sedan borstar jag igenom hela håret och delar upp det
i den benan jag brukar ha.

3. Jag tar hjälp av en hårfärgningspensel för att applicera oljan (fingrar är omöjligt). Jag gör precis som när jag färgar utväxten. Lägger i oljan i hårbotten, tar en ny passé och lägger över, applicerar oljan och tar sedan en ny passé och lägger över. Sen fortsätter jag så tills hela hårbotten är blöt. Avslutar med att massera en stund för att få igång blodcirkulationen. Sedan sätter jag upp allt hår i en klämma och låter det verka.

4. Efter ca 1 timme tvättar jag ur håret noga med schampoo två gånger och avslutar sedan med balsam i topparna som vanligt.

Nu har jag testat detta två gånger och kommer absolut att fortsätta! Oljan är väldigt seg i konsistensen, vilket gjorde att jag blandade i lite hårinpackning. Rekommenderar er som vill ha längre hår att ge det ett försök. För jag tror verkligen att detta funkar, men vi ger det några gånger till så får ni en bild på resultatet sen! Love. Josefine.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0